پیشنهاد نامگذاری روزهایی به نام خواهر و برادر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غریبانه و آدرس gharibane.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.متشکرم.






به نظرتون تو کدوم یکی از کشور های ذکر شده دموکراسی هست؟

زینبی که دو سال از برادر خود کوچکتر بوده اما مانند شیر زن کربلا، مظلومیتهای برادر را در دمشق و مدینه با ناله هایش به گوش جهانیان رساند. رابطه عاطفی برادر و خواهر بسیار عمیق بوده و جملات اشکبار خواهر در ذکر مصیبتهای برادر، کاخ های ستم شاهی در دمشق را لرزاند. آیا تا کنون کسی به این حس و حال از دید برادر و خواهری نگریسته است؟ ما شیعیان می توانیم با الگو قرار دادن این نوع رابطه عاطفی، نگاهی جدید مطرح کرده و جهت قوام و دوام برادر - خواهری روزهای تولد این دو بزرگوار را در کنار سایر مناسبتها بنام روز برادر و خواهر به ثبت برسانیم. هر چند روز تولد امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) به عنوان روز پاسدار و پرستار نامگذاری شده اما در کنارش می توانیم این عناوین جدید را نیز بدان اضافه نموده تا روابط خواهر - برادری ملت مان نیز با تقدیر از یکدیگر تحکیم یابد.  ابولفضل العباس و روز تولدش را نیز بعنوان پیشنهاد روز برادر نباید فراموش نمود. قمر بنی هاشم با دستهای بریده اش برادری خود را هم به زینب(س) و هم به حسین(ع) ثابت نمود. وی نیز در رده برادران بهشتی زینب را به ریحانه پیامبر در آستانه بهشت خواهد رسانید.  از آنجایی که روز مادر برخی برادر و خواهر ها بدلیل اختلافهای خانوادگی کنار هم جمع نشدند مادرهای چشم انتظار بار غم بدوش کشیدند. شایسته جامعه ما نیست که غبار غم روی صورت والدین مان ببینیم. بیایید با تقدیر و تشکر از برادر ها و خواهرانمان فرهنگ غنی خود را وسعت ببخشیم و لبخند را بر لبان والدین خود نقش ببندیم. اگر هم آنها را از دست داده ایم زینب وار و حسین وار رفتار کرده و با تقدیم شاخه گلی بر سر مزارشان یادشان را گرامی بداریم.




:: بازدید از این مطلب : 1399
|
امتیاز مطلب : 140
|
تعداد امتیازدهندگان : 45
|
مجموع امتیاز : 45
ن : رضا قربانی
ت : 19 دی 1389
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');